Glassbakelse

 

Glassbakelse

3 ägg

2dl strösocker

2dl vetemjöl

2tsk bakpulver

1/2dl mjölk

1 liter glass

 

Gör så här:

Vispa ägg och socker pösigt, blanda sedan i resten av ingredienserna.

Bred ut smeten i en bakplåtsklädd längpanna och grädda mitt i ugnen i 200° i ca 5min.

När den kommit ut ur ugnen så tippas den upp och ner på ett nytt bakplåtspapper och de gamla tas bort.

Låt den sedan svalna.

Fördela 1liter valfri glass (har annanas split på denna) över ena halvan på kakan.

Lägg sedan andra halvan som lock. Dela upp den i lagomt stora bitar och lägg dom i frysen.

Jag packererar mina en och en med plastfolie runt för att underlätta när man ska ha en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0