Marskaka



Marskaka

150g smör eller margarin
2 ägg
3dl strösocker
1msk vaniljsocker
4 1/2dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 1/2dl mjölk

Glasyr
3dl vispgrädde
8st mars (35g/st)

Choklad

Gör så här:
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda alla torra ingredienser och vispa i dom, smör och mjölk i smeten.
Häll smeten i en långpanna och grädda i 175° i ca 15min.
Låt sedan svalna.
Koka upp grädden, rör i marsen och låt den smälta.
Ställ kastrullen i ett kallt vattenbad och låt den bli riktigt kall.
Vispa den sedan med en elvisp tills den blir tjock.
Bred den över kakan och hacka ev över lite choklad.

Kommentarer
Postat av: Leila bakar...

men oj vad gott!! Måste jag testa någongång. Vet inte riktigt hur jag hittade till din blogg men hit kommer jag gärna igen, en massa inspirerande recept ju =)

2009-05-02 @ 22:03:17
URL: http://leilabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0